021-88507190

جاذبه های گردشگری شفشاون، شهر آبی مراکش

راهنمای سفر م.مقیمی 26 دی ، 1398 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
شفشاون شهری در شمال غربی مراکش است که رنگ آبی در همه جای آن دیده می شود! شهری که با نام شهر آبی شناخته می شود و به خاطر همین آبی رنگ بودنش، به یک شهر توریستی در مراکش تبدیل شده است.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    گشتی در شفشاون، شهر آبی مراکش

    شفشاون شهری در شمال غربی مراکش است که رنگ آبی در همه جای آن دیده می شود! شهری که با نام شهر آبی شناخته می شود و به خاطر همین آبی رنگ بودنش، به یک شهر توریستی در مراکش تبدیل شده است. شفشاون پر از منظره های کارت پستالی است و سبزی طبیعت اطرافش در کنار رنگ آبی که در در و دیوار آن دیده می شود، کنتراستی را ایجاد کرده اند که این شهر را به یکی از دیدنی ترین شهرهای دنیا تبدیل کرده است. امروز می خواهیم با هم گشتی در شفشاون بزنیم و با همدیگر از کوچه پس کوچه های شهر آبی مراکش عبور کنیم و یک به یک از جاذبه های گردشگری شفشاون دیدن کنیم و ایده هایی برای تفریح در شفشاون به شما بدهیم. پس با مهرپرواز همراه باشید!

    گشتی در شفشاون، شهر آبی مراکش

    گشتی در کوچه پس کوچه های باریک منطقه تاریخی شفشاون بزنید

    منطقه تاریخی شفشاون با نام مدینه قدیمی شفشاون شناخته می شود. جالب است که بدانید حکایت های جالب و متعددی درباره دلیل آبی رنگ بودن مدینه قدیمی شفشاون وجود دارد. بعضی از مردم می گویند که این شهر به این خاطر با رنگ آبی نقاشی شده است تا حشرات و پشه ها از این شهر دور بمانند! بعضی دیگر اعتقاد دارند که فقط به دلایل زیبایی شناسی، این شهر به رنگ آبی درآمده است و بعضی دیگر می گویند که آبی کردن این شهر کار یهودی ها بوده است! به هر حال از دلیل آبی بودن این شهر که بگذریم، می بینم که نتیجه، بسیار زیبا بوده است و این شهر به خاطر همین آبی رنگ بودنش، خاص و منحصر به فرد است. به شما توصیه می کنیم که اگر به شفشاون سفر کردید، به خودتان اجازه دهید که آزادانه در کوچه پس کوچه های این شهر قدم بزنید و یک به یک میدان ها، خیابان ها و گوشه کنار این شهر را کشف کنید و سبک زندگی محلی مردم شفشاون را از نزدیک ببینید.

    گشتی در کوچه پس کوچه های باریک منطقه تاریخی شفشاون بزنید

    از سوق ها و بازارهای شفشاون، سوغاتی بخرید

    در سوق های شفشاون انواع و اقسام سوغاتی ها و صنایع دستی به فروش می رسد. جالب است که بدانید کالاهای رنگارنگی که از در و دیوار مغازه های محلی شفشاون آویزان شده اند، تضاد بسیار جالبی را با دیوارهای آبی رنگ شفشاون ایجاد کرده اند و باعث زیباتر شدن این شهر آبی در مراکش شده اند. شما می توانید بهترین و جذاب ترین عکس های یادگاری از سفر خود به مراکش را در کنار همین سوق های مراکش تهیه کنید و بدین شکل خاطرات سفر خود را به شفشاون ماندگار کنید. یک نکته جالب دیگر اینکه نقاشی های متعددی از این شهر آبی رنگ کشیده شده اند که در سوق های شفشاون به فروش می رسند و سوغاتی مناسبی هستند. 

    از سوق ها و بازارهای شفشاون، سوغاتی بخرید

    در میدان اوتا الحمام، یک ناهار خوشمزه میل کنید

    میدان آرامشبخش اوتا الحمام، میدانی است که در قلب منطقه قدیمی شفشاون واقع شده است. این میدان پر از درختانی است که مثل سایه بان، جلوی تابش اشعه های آفتاب را بر روی نیمکت ها گرفته اند. به شما توصیه می کنیم که دقایقی را با آرامش کامل، روی این نیمکت های میدان اوتا الحمام بنشینید و خیلی ساده، جریان زندگی در شفشاون را تماشا کنید. جالب است که بدانید بهترین رستوران ها و کافه های شفشاون در اطراف همین میدان وقع شده اند. با این حساب، ایده بدی نیست که ناهار را هم در همین میدان میل کنید و بعد دوباره به راه خود برای کشف شفشاون ادامه دهید.

    از موزه کاسبا در شفشاون دیدن کنید

    قلعه کاسبا یک قلعه کوچک است که با وجود کوچک بودنش، ارزش دیدن را دارد. در این قلعه، باغ های زیبایی وجود دارد و موزه ای به نام موزه کاسبا نیز در آن قرار گرفته است. شما می توانید با بازدید از قلعه کاسبا، از برج های قدیمی بالا بروید و حتی از زندان قدیمی شفشاون نیز دیدن کنید و با گشت زدن در موزه کاسبا شفشاون، با تاریخچه این شهر آبی رنگ آشنا شوید.

    از مسجد جامع شفشاون دیدن کنید

    مسجد جامع شفشاون یکی از دیدنی ترین جاذبه های گردشگری شفشاون است. این مسجد مناره ای دارد که با تمام مناره های مساجد شفشاون متفاوت است. این مناره به شکل هشت ضلعی ساخته شده است و این مسجد را خاص تر و دیدنی تر کرده است. با این حساب به شما توصیه می کنیم که به هیچ عنوان فرصت بازدید از مسجد جامع شفشاون را از دست ندهید.

    چشم اندازهای اطراف رودخانه راس الماء را تماشا کنید

    راس الماء یک رودخانه است که از شفشاون می گذرد. جالب است که بدانید آب شرب شفشاون از آب همین رودخانه تامین می شود و اصلا به خاطر وجود همین رودخانه بوده است که شهر شفشاون شکل گرفته است. این رودخانه یک آبشار کوچک هم دارد و فضای اطراف آن بسیار سرسبز است. از کنار این رودخانه می توانید چشم اندازهای بسیار جالبی را تماشا کنید و همچنین مردم محلی شفشاون را در حال شست و شوی فرش در اطراف رودخانه ببینید و بیشتر با سبک زندگی مردم محلی شفشاون آشنا شوید.

    از جاذبه های گردشگری اطراف شفشاون دیدن کنید

    در خارج از مدینه شفشاون، یک مسجد اسپانیایی کوچک وجود دارد که درست در بالای یک تپه ساخته شده است. این مسجد را اسپانیایی ها در دهه 1920 میلادی ساخته اند و به همین دلیل هم هست که آن را با نام مسجد اسپانیایی می شناسند. این مسجد بنای بسیار زیبایی دارد و چشم اندازی که به شهر شفشاون دارد بی نظیر است. به شما توصیه می کنیم که بعد از بازدید از این مسجد، گشتی در طبیعت سرسبز اطراف شفشاون بزنید و از کوهستان های زیبای شفشاون دیدن کنید. همچنین می توانید به پارک ملی تلاسمتانه بروید و در آن جا از غارها، دره ها و از پوشش گیاهی و جانوری جذاب آن دیدن کنید ،همچنین می توانید از آبشارهای آچور نیز دیدن کنید و بازدیدی هم از طاق سنگی طبیعی شفشاون که با نام "پل خدا" شناخته می شود، داشته باشید.برای رزرو انواع تورهای خارجی و تورهای لحظه آخری می توانید با همکاران ما در آژانس مسافرتی مهر پرواز تماس بگیرید.

    از جاذبه های گردشگری اطراف شفشاون دیدن کنید

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW