021-88507190

جامع ترین تقویم فستیوال های هند در شهر بمبئی

رویدادها و فستیوال ها م.مقیمی 02 فروردین ، 1398 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
بمبئی شهریست که رویاها در آن به حقیقت می پیوندد! داستان از گل کردن بالیوود در جهان شروع شد و بعد از آن بمبئی محبوب تر شد و جذابیت بیشتری بین مردم جهان پیدا کرد.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    فستیوال های بمبئی
    بمبئی شهریست که رویاها در آن به حقیقت می پیوندد! داستان از گل کردن بالیوود در جهان شروع شد و بعد از آن بمبئی محبوب تر شد و جذابیت بیشتری بین مردم جهان پیدا کرد.از طرفی مردم مختلف از سراسر هند برای خودشان خانه ای در بمبئی برای آینده شان دست و پا کردند و به این ترتیب در بمبئی فرهنگ های مختلفی شکل گرفت و همین مسئله جذابیت بمبئی را دو چندان کرد.به همین دلیل است که فستیوال های متعددی در بمبئی در طول سال برگزار می شود.در ادامه مهمترین و جذاب ترین فستیوال های بمبئی را به شما معرفی خواهیم کرد تا در صورت تمایل در زمان برگزاری آن ها به بمبئی سفر کنید.
    فستیوال بانگانگا در ژانویه
    فستیوال بانگانگا یک فستیوال موزیک است که 48 ساعت مداوم در بمبئی برگزار می شود.این فستیوال هر ساله در ماه ژانویه در تپه های مالابار برگزار می شود و در طول آن توریستان زیادی از سراسر دنیا به بمبئی سفر می کنند تا شادترین 48 ساعت زندگیشان را در فضای پر هیاهو و جذاب بمبئی سپری کنند.

    فستیوال-بانگانگا-در-ژانویه

    فستیوال سانکرانتی در ژانویه
    این فستیوال به مناسبت فصل برداشت در هند و خیلی از کشورهای دیگر برگزار می شود و روز برگزاری آن یکی از مبارک ترین روزهای هندی به شمار می آید.در این روز مردم به خدای خورشید ادای احترام می کنند و برنامه های سنتی جذابی اجرا می کنند که از جمله آن ها می توان به فرستادن بادبادک ها به آسمان و انجام غسل و عبادات مخصوص اشاره کرد.

    سانکرانتی

    فستیوال بین المللی فیلم بمبئی در ژانویه
    این فستیوال دو بار در سال برگزار می شود و در طول آن فیلم های کوتاه، فیلم های انیمیشن و فیلم های بلند به نمایش گذاشته می شوند و توریستان زیادی از سراسر جهان به همراه هنرمندان مشهور جهانی به بمبئی سفر می کنند تا در این فستیوال هیجان انگیز که معمولا در ماه ژانویه یا فوریه در بمبئی اجرا می شود، شرکت کنند.

    فیلم بمبئی

    فستیوال الفانتا در فوریه
    این فستیوال به خاطر ارتقای صنعت توریسم و فرهنگ مردم هر ساله در جزایر الفانتا نزدیک بمبئی برگزار می شود. این فستیوال به مدت دو روز در زمان غروب آفتاب اجرا می شود و در طول آن برنامه های موزیک جذاب، برنامه های سنتی و سرگرمی بسیاری برگزار می شود که حتما از دیدنشان شگفت زده خواهید شد.

    فستیوال الفانتا در فوریه

    فستیوال کالا گودا در فوریه
    این فستیوال فرهنگی به خاطر هنر،موسیقی و تئاتر در جهان از مشهوریت خاصی برخوردار شده است.در این فستیوال ورک شاپ ها و سمینارهای مختلفی در مورد مسائل هنری برگزار می شود و نمایشگاه های خاصی نیز برای بازدید عموم برپا می شوند.این فستیوال 9 روزه یکی از جذاب ترین فستیوال های بمبئی برای دوستداران هنر به شمار می آید و هر ساله در ماه فوریه برگزار می شود.

    فستیوال کالا گودا در فوریه

    فستیوال ماها شیواراتری در مارچ
    این فسیتوال هر ساله در ماه فوریه یا مارچ در بمبئی برگزار می شود و یک فستیوال شبانه است که در طول آن شرکت کنندگان شب را بدون خواب در معابد بمبئی سپری می کنند.این فستیوال که در حقیقت برای تکریم خدای هندو (شیوا) برگزار می شود، یک جشنواره مذهبی است که در طول آن مردم با رنگ کردن دست و صورتشان در معابد بمبئی به انجام عبادات خاصی می پردازند که برای توریستان عجیب و غریب و البته جالب به نظر می رسد.

    فستیوال ماها شیواراتری در مارچ

    فستیوال گودی پادوا در آپریل
    این فستیوال برای جشن گرفتن سال نو هندو در ماه آپریل برگزار می شود و در هر کدام از ایالات هند نام متفاوتی دارد. در بمبئی این فستیوال به خاطر سال جدید و نشان دادن برتری خوبی بر بدی هر ساله با مراسم خاصی مثل حمام روغنی و برنامه های فرهنگی و مذهبی خاصی جشن گرفته می شود و در آن غذاهای خوشمزه برای شرکت کنندگان طبخ می شود که چشیدن طعم آن ها یکی از جذابیت های این فستیوال به شمار می آید.

    فستیوال گودی پادوا در آپریل

    فستیوال گانش چاتورتی (فستیوال اصلی بمبئی) در آگست - سپتامبر
    این فستیوال هر ساله به مناسبت تولد لرد گانش در ماه های آگست یا سپتامبر جشن گرفته می شود. این فستیوال به مدت 11 روز در بمبئی برگزار می شود و محلی ها در شروع مراسم بت گانش را خریداری می کنند و بعد برای 10 روز آن را در خانه عبادت می کنند.شما می توانید در برنامه ها و جشن های موزیکال بمبئی در این روزها شرکت کنید و از دیدن مراسم جالب و مهیج آن ها لذت ببرید.جالب است که بدانید در پایان مراسم، محلی ها بت هایشان را در دریای عربی به آب می اندازند و بدین ترتیب ختم مراسم اعلام می شود.

    فستیوال گانش چاتورتی (فستیوال اصلی بمبئی) در آگست - سپتامبر

    فستیوال نارگیل در آگست - سپتامبر
    این فستیوال در پایان فصل موسمی جشن گرفته می شود و ماهیگیران در شهر به جشن و پایکوبی می پردازند.این ماهیگیران در این فستیوال قایق هایشان را رنگ می کنند و حلقه های گل و فانوس ها را به درون دریا رها می کنند و بعد با شکستن نارگیل ها به خدای دریاها ادای احترام می کنند.

    فستیوال نارگیل در آگست - سپتامبر

    فستیوال جانماشتامی در آگست - سپتامبر
    این فسیتوال به مناسبت تولد لرد کریشنا هر ساله در بمبئی در اواخر ماه آگست برگزار می شود.بت های کوچکی از لرد کریشنا تزئین می شوند وکودکان لباس هایی شبیه به کریشنا به تن می کنند و غذاها و شیرینی های بسیاری برای بت ها سرو می شود.در طول این فستیوال بازی های جذابی در خیابان های بمبئی برگزار می شود که در صورت تمایل می توانید در آن ها شرکت کنید و ضمن آشنا شدن با فرهنگ هندی ها، از هیجان بازی ها نیز لذت ببرید.

    فستیوال جانماشتامی

    فستیوال دیوالی در اکتبر 
    فستیوال دیوالی فستیوال نور هندوها است که در سراسر کشور هند برگزار می شود. در این روز مردم لباس نو به تن می کنند و خوراکی های لذیذ به هم تعارف می کنند و ترقه می ترکانند! جالب ترین قسمت این فستیوال تماشای آسمان در هنگام شب است،چراکه آسمان بمبئی مملوء از نورهای جذاب و رنگارنگ ترقه ها می شود.این فستیوال در ماه اکتبر یا نوامبر، درست در شبی که ماه کامل می شود برگزار می شود و در طول آن آسمان شهر زیباتر از همیشه می شود.

    فستیوال دیوالی

    فستیوال ناوراتری در اکتبر
    اگرچه فستیوال ناوراتری یک فستیوال محلی نیست،اما بنگالی هایی که در بمبئی زندگی می کنند این فستیوال را به یک رویداد مهم تبدیل کرده اند.این فستیوال به مدت 9 روز در بمبئی جشن گرفته می شود و در روز آخر اجراهای موزیک و رقص در بمبئی برگزار می شود و رویدادهای جذاب مختلفی در سراسر شهر به پا می شود.

    فستیوال ناوراتری

    فستیوال کریسمس در دسامبر
    کریسمس به مناسبت سال نو میلادی هر ساله مثل بسیاری از کشورهای مختلف دنیا در هند نیز جشن گرفته می شود و به تبع آن در بمبئی نیز جشن بزرگی برپا می شود.در این روز افراد زیادی در کلیساهای بمبئی جمع می شوند و همراه با مسیحیان عبادات مخصوص را به جا می آورند و به جای درخت کاج، درخت موز یا انبه را تزئین می کنند و به انجام عبادات و برگزاری جشن های شاد و جذاب می پردازند. شما هم در صورت تمایل می توانید کریسمس امسال را در بمبئی سپری کنید و در جشن ها و رویدادهای متفاوت آن شرکت کنید.پیشنهاد ما به شما تور لحظه آخری هند است.برای رزرو ارزان ترین تورهای خارجی با همکاران ما در آژانس مسافرتی مهر پرواز تماس بگیرید.

    کریسمس

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW